Polityka Prywatności
§1 Postanowienia wstępne
- Dokument ten został przygotowany w celu przedstawienia zasad przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego https://eduesencja.pl.
- Administratorem strony jest: AURUM Agnieszka Turek, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii pod adresem: 41-208 Sosnowiec, ul. Wojska Polskiego 8, NIP 6443479128, REGON 389406060
- W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności w każdej chwili może Pan/i się z nami skontaktować wysyłając wiadomość na adres: kontakt@eduesencja.pl.
- Zakładając Konto Użytkownika za pośrednictwem strony, składając zamówienie, zapisując się do Newslettera, składając reklamację, odstępując od umowy czy po prostu kontaktując się z nami przekazuje nam Pan/i swoje dane osobowe, a my gwarantujemy Pani/Panu, że pozostaną one poufne, bezpieczne i nie zostaną udostępnione jakimkolwiek podmiotom trzecim bez Pani/Pana wyraźnej zgody.
- Powierzamy przetwarzanie danych osobowych tylko sprawdzonym i zaufanym podmiotom świadczącym usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych.
- Osadzamy na stronie nagrania wideo z serwisu YouTube. Podczas ich odtwarzania wykorzystywane są pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi YouTube.
- Zapewniamy możliwość korzystania z funkcji społecznościowych, takich jak udostępnianie treści w serwisach społecznościowych oraz subskrypcja profilu społecznościowego. Korzystanie z tych funkcji wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Google+.
§2 Dane osobowe
Administratorem Pani/Pana danych osobowych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych jest: AURUM Agnieszka Turek, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii pod adresem: 41-208 Sosnowiec, ul. Wojska Polskiego 8, NIP 6443479128, REGON 389406060.
Cele, podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych osobowych wskazane są odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania danych (patrz: opis poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych poniżej).
Uprawnienia
RODO przyznaje Pani/Panu następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych:
- prawo dostępu do danych osobowych,
- prawo do sprostowania danych osobowych,
- prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli takowa została wyrażona.
Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Zachęcamy do zapoznania się z tymi przepisami. Wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Pani/Panu w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Dla Pani/Pana wygody dołożyliśmy starań by w ramach opisu poszczególnych operacji przetwarzania danych osobowych wskazać na przysługujące Pani/Panu w ramach tych operacji uprawnienia.
Podkreślamy, że jedno z uprawnień wskazanych powyżej przysługuje Pani/Panu zawsze – jeżeli uzna Pan/i, że przy przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych dopuściliśmy się naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, ma Pan/i możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Zawsze może Pan/i również zwrócić się do nas z żądaniem udostępnienia Pani/Panu informacji o tym, jakie dane na Pani/Pana temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, że wyśle Pan/i wiadomość na adres kontakt@eduesencja.pl Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, by interesujące Panią/Pana informacje zostały wyczerpująco przedstawione w niniejszej Polityce Prywatności. Podany powyżej adres e-mail możesz wykorzystać również w razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
Bezpieczeństwo
Gwarantujemy Pani/Panu poufność wszelkich przekazanych nam danych osobowych. Zapewniamy podjęcie wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
Wykaz powierzeń
Korzystamy z usług podmiotów zewnętrznych, którym mogą być przekazywane Twoje dane. Poniżej znajduje się lista tych podmiotów:
- Hostingodawca – w celu przechowywania danych osobowych na serwerze.
- MailChimp – w celu korzystania z systemu mailingowego, w którym przetwarzane są Pani/Pana dane, jeżeli zapisał/a się Pani/Pan do newslettera.
- Clickmeeting, Microsoft Teams – w celu korzystania z usług platformy webinarowej, w której przetwarzane są Pani/Pana dane podczas uczestnictwa w zajęciach online na żywo.
- Biuro rachunkowe – w celu korzystania z usług księgowych.
- Osoby współpracujące z nami na podstawie umów cywilnoprawnych, wspierające naszą bieżącą działalność.
- Podmioty świadczące usługi związane m.in ze wsparciem technicznym strony internetowej, marketingiem.
- PayU – w celu realizacji transakcji płatniczej.
Wszystkie podmioty, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.
Cele i czynności przetwarzania.
Konto użytkownika
Zakładając Konto użytkownika należy podać swój adres e-mail oraz zdefiniować hasło do konta. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia konta. W ramach edycji Konta może Pan/i podać dalej idące dane na swój temat, tj. imię i nazwisko, adres rozliczeniowy oraz adres do wysyłki. Podanie tych danych jest całkowicie dobrowolne. Można posiadać konto nie podając tych dalej idących danych. W takiej sytuacji składając zamówienie należy wprowadzić te dane ręcznie.
Dane wprowadzone przez Klienta w ramach Konta przetwarzane są wyłącznie w celu utrzymywania konta i zapewnienia Klientowi możliwości korzystania z niego. Podanie danych w Koncie użytkownika ma za zadanie ułatwić Klientowi składanie zamówień w sklepie poprzez automatyczne podstawianie danych do formularza zamówienia.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w ramach Konta jest realizacja umowy o prowadzenie konta, którą zawiera Pan/i na podstawie Regulaminu Serwisu internetowego – art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
Pani/Pana dane będą przetwarzane w ramach konta tak długo, jak długo będzie Pan/i posiadać Konto Klienta. Po usunięciu konta dane Klienta zostaną usunięte z bazy za wyjątkiem danych o złożonych zamówieniach.
W każdej chwili może Pan/i uzyskać dostęp do swoich danych osobowych przetwarzanych w ramach konta logując się do swojego Konta użytkownika. Po zalogowaniu się do konta może Pan/i w każdej chwili zmodyfikować swoje dane, jak również je usunąć, za wyjątkiem danych o złożonych zamówieniach. W każdej chwili może Pan/i podjąć również decyzję o usunięciu konta i poprosić nas o jego usunięcie.
W stosunku do danych zgromadzonych w koncie użytkownika przysługuje Pani/Panu również prawo do przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO.
Zamówienia
Składając zamówienie, musi Pan/i podać dane niezbędne do realizacji zamówienia, tj. imię i nazwisko, adres e-mail. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia.
Dane przekazane nam w związku z zamówieniem przetwarzane są w celu realizacji zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), uwzględnienia faktury w naszej dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz w celach archiwalnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Jeżeli posiada Pan/i Konto Klienta, to Pani/Pana zamówienie będzie widoczne w ramach historii zamówień danego konta. Zamówienia są również rejestrowane w naszej wewnętrznej bazie w celach archiwalnych i statystycznych.
Dane o zamówieniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Ponadto, po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez nas przetwarzane w celach statystycznych. Prosimy również pamiętać, że mamy obowiązek przechowywać faktury z Pani/Pana danymi osobowymi przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
W stosunku do danych o zamówieniach przysługuje Pani/Panu również prawo do przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO. W przypadku danych o zamówieniach nie ma Pan/i możliwości sprostowania tych danych po realizacji zamówienia. Nie może Pan/i również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Podobnie, nie może Pan/i sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych zawartych w fakturach. Po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy może Pan/i jednak sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Pani/Pana danych w celach statystycznych, jak również domagać się usunięcia Pani/Pana danych z naszej bazy.
Newsletter
Jeżeli chce Pan/i zapisać się do Newslettera, to konieczne jest przekazanie nam swój adres e-mail za pośrednictwem formularza zapisu do newslettera.
Dane przekazane nam podczas zapisu do Newslettera wykorzystywane są w celu przesyłania Pani/Panu Newslettera, a podstawą prawną ich przetwarzania jest Pani/Pana zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) wyrażona podczas zapisywania się do Newslettera.
Dane będą przetwarzane przez czas funkcjonowania Newslettera, chyba że wcześniej zrezygnuje Pan/i z jego otrzymywania, co spowoduje usunięcie Pani/Pana danych z bazy.
W każdej chwili może Pan/i sprostować swoje dane zapisane w bazie newsletterowej, jak również zażądać ich usunięcia, rezygnując z otrzymywania Newslettera. Przysługuje Pani/Panu również prawo do przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO.
Reklamacje i odstąpienie od umowy
Jeżeli składa Pan/i reklamację lub odstępuje Pan/i od umowy, to przekazuje nam Pan/i dane osobowe zawarte w treści reklamacji lub oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, które obejmuję imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer rachunku bankowego.
Dane przekazane nam w związku ze złożeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy wykorzystywane są w celu realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia. Reklamacje oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy mogą być ponadto archiwizowane w celach statystycznych.
W przypadku danych zawartych w reklamacjach oraz oświadczeniach o odstąpieniu od umowy nie ma Pan/i możliwości sprostowania tych danych. Nie może Pan/i również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy może Pan/i jednak sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Pana/Pani danych w celach statystycznych, jak również domagać się usunięcia danych z naszej bazy.
Kontakt e-mailowy
Kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, w tym również przesyłając zapytanie poprzez formularz kontaktowy, w sposób naturalny przekazuje nam Pan/i swój adres e-mail jako adres nadawcy wiadomości. Ponadto, w treści wiadomości może Pan/i zawrzeć również inne dane osobowe.
Pana/Pani dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Panem/Panią, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Pana/Pani zgoda wynikające z zainicjowania z nami kontaktu. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Ma Pan/i prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką z nami Pan/Pani prowadził/a (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Pana/Pani strony.
Pliki cookies i związane z tym technologie
Nasza strona, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies, by zapewnić Panu/Pani najlepsze doświadczenia związane z korzystaniem z niej.
Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Pana/Pani urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny.
Cookies można podzielić na cookies własne oraz cookie podmiotów trzecich. Więcej szczegółów znajdzie Pan/i poniżej.
Zgoda na cookies
Podczas pierwszej wizyty na stronie wyświetlana jest Panu/Panu informacja na temat stosowania plików cookies wraz z pytaniem o zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Ponadto, zawsze może Pan/i zmienić ustawienia cookies z poziomu swojej przeglądarki albo w ogóle usunąć pliki cookies. Proszę jednak pamiętać, że wyłączenie plików cookies może powodować trudności w korzystaniu ze strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.
Cookies własne. Cookies własne wykorzystujemy w celu zapewnienia prawidłowego działania Serwisu internetowego, w szczególności w celu prawidłowego funkcjonowania procesu zamówienia, koszyka, Konta Klienta.
Cookies podmiotów trzecich. Nasza strona, podobnie jak większość współczesnych stron internetowych, wykorzystuje funkcje zapewniane przez podmioty trzecie, co wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies pochodzących od podmiotów trzecich. Wykorzystanie tego rodzaju plików cookies zostało opisane poniżej.
Wideo
Osadzamy na stronie nagrania wideo z serwisu YouTube. Gdy odtwarza Pan/i takie nagrania, wykorzystywane są pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi YouTube.
Newsletter
Korzystamy z systemu mailingowego MailChimp. Formularz zapisu do newslettera wykorzystuje pliki cookies firmy MailChimp. Jeżeli nie akceptuje Pan/i wykorzystania plików cookies proszę powstrzymać się od zapisu do Newslettera.
Analiza statystyk
Wykorzystujemy ciasteczka w celu gromadzenia informacji na temat aktywności na stronie np. liczby osób odwiedzających, rodzaju systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej, czasu wizyty na stronie. Zbierane informacje są anonimowe i nie pozwalają na identyfikację. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Google dotyczące usługi Google Analytics.
Marketing
Korzystamy z narzędzi marketingowych zapewnianych przez serwis Facebook. W tym celu wykorzystujemy pliki cookies firmy Meta Platforms dotyczące usługi Facebook Piksel.
Logi serwera
Korzystanie z serwisu internetowego wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.
Logi obejmują m.in. Pana/Pani adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego Pan/i korzysta. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Pana/Pani identyfikacji.
Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.